2011. június 23., csütörtök

Csodás most a világ...



Szonjával. Sokat beszélgetünk, egy csodálatos világba vezet be, ahol nincs az, hogy porszívózni kellene, hogy miből lesznek befizetve a csekkek, nincsenek mindennapos apró-cseprő gondok. Jó azt látni, ahogy reggelente ha felébred, már nem hozzám jön rögtön, hanem játszik, mesél és mesél, minden szereplőt szinkronizálva, én meg figyelem. Annyira jó látni ezt a gyermeki tisztaságot, ahol mindig mindenki jó és mindenki szereti a másikat. Ilyenkor kicsit én is elhiszem, hogy valóban így van. Esténként pedig elalvás előtt együtt sutyorgunk mindenféléről, együtt fedezzük fel azt a gyermeki világot, aminek általa én is részese lehetek. Szeretem ezt az időszakot, ahogy látom kifejlődni saját egyéniségét, jó-jó a saját akaratból néha kicsit sok, de még dacolva is van benne, valami megfoghatatlan bűbáj. Olyan közel van a szeptember, amikor jön az ovi, tudom, hogy jönnek a kortársak, az új élménye, az új emberek, valahol el is fogadom, hogy ez az élet rendje, csak annyira furcsa,nemrég született és már annyira nagylány, nem is kaphattam volna szebb ajándékot az élettől, mint azt, hogy ő van nekem.

Néhány kis labda ismét a sajátos fanyar humorából és élénk fantáziájából, ezt egyszerűen nem tudok megunni:

- "Apa összekened a kenyerem vajjal?"
- Igen, hozzál egy összekenő kést.

***

- Holnap Fruzsi lesz veletek, mert anya megy doktorbácsihoz.
- "Miért?"
- Hogy megnézzék a pocakomat, amiben Te és Kira voltál, hogy minden rendben van-e.
- "Nekem is van a pocakomban kisbaba."
- Kisfiú vagy kislány?
- "Kisfiú."
- Hogy hívják?
- "Kisfiú."
- Mi a neve?
- "Kislány Józsi."

***

-Szonja kiöntötted a tejet?!
- "Ne izgulj apa, veszünk a boltba másikat!"

***

- "Apa Te honnan jöttél?"
- A Csillagokból, felmentem, hogy anyának lehozzam őket. (Lili megjegyzés cöcöcö)
- "Én meg a Holdakból jöttem."

***

Nem vagytok éhesek? Sorra jönnek a válaszok hogy nem, mire Szonja summázza:
"Mindenki nem éhes."

***

Pörög az apja előtt a ruhájában, nem kis önbizalommal áradozik:
"Nézd apa ez milyen szép. Nézd apa, egy lenyűgözős milyen szép vagyok benne."

***

Becéző szavak aKirára.
" Bubókám, Kisciciám, Ingó, Ingóbingó, Babócikám. Engem meg mostanában Anyámnak hív, vicces amikor kikabál. "Jövök anyám!"Pedig egyik becéző szót sem hallotta soha-senkitől.

***
Sápítozok:
- Lányok hatalmas a kupi a nappaliban!.
- " Nézd anya a mi szobánkban is nagyon-nagy a puki."

***

- Képzeld Szonja a csipi-csip csókát is fogjátok énekelni az oviban.
- "Meg a két kicsi legót."
- Pfffffff....

***
No1 minálunk mostanság:

Ecsetelem anyukámnak, hogy Szonja annyit rosszalkodik mostanság, hogy már le kell törni a szarvát, mire felcsattan az érintett:
- "Anyának kell levágni a szarát!"

***

Nincsenek megjegyzések: