2014. június 22., vasárnap

Vigyázz szőke mazsola az úton

Hát eljött ez az idő is, hátsó felem nem az anyósülésre hanem a vezető oldalra tehettem be, hát kerestem is bal oldalt hova csatoljam az övet, de erről majd később. Szóval megvolt az első vezetési órám, hát nem volt egy olyan élmény amiről majd büszkén mesélek az unokáimnak. Először az oktatóról. Volt választási lehetőségem, egy ötven körüli menet közben megműthető, amolyan a hátamon a fát is elhasgathatod típus, vagy gimis évfolyamtársam, a motoros rockergyerek. Észérvekkel Mr. Halálos Nyugalom mellett döntöttem. Beszálláskor letegeződtünk (hülyén nézett volna ki ha magázva csesz le a baromságaimért). Első körben a helyi technikum gazos, traktorokkal tűzdelt udvarán gyakorlatozhattam. Úgy 10 perc után már előkerestem volna neki a táskám mélyéről a Frontint. Az autó egyszerűen önálló életre kelt alattam, mondom, repültem. Hallottátok már azt ordítva mantrázni, hogy lassabban, lassabban, LASSABBBAN!!!! :D Én meg csak pislogtam, hogy nincs is a gázon a lábam. Hiába ment a klíma én beletapadtam az ülésbe, csak egy kötőhártyára voltam érdemes hűtésileg, szerintem holnap reggelre két verzió lesz a szememen vagy kifolyik vagy összeragad (és aztán folyik ki). A tolatás tőlem olyan távol áll, mint csigától a váltófutás, nem tudok egyenesen hátra tolatni, kóros kényszert érzek, hogy forgassam a kormányt, lehetőleg egyenesen a susnyásba. Az ítélet : túl magabiztosan vezetek, és határozottan váltok. Mondjuk szerintem a satufék a vasoszlop előtt szerintem sok mindennek volt nevezhető, de magabiztosnak annak tuti nem. Hiába közölte velem az elején Feri, hogy ő már mindent látott, mosolyogva rácáfoltam a tényre, amikor jobbról rátolattam a garázsajtóra, úgy 10cm-re, nem ám tükörből vagy hátranézve, érzésből bakker. Nyelt egyet és közölte, hogy erre van egy megfelelő kifejezése: orosz rulett :) Amúgy meg azt hiszem volt pár nem oda illő kifejezés: először is velem ne beszélgessenek már menet közben, ha két kézzel fogom a kormányt, ne mondják már, hogy egy kézzel tolassak, hátrafordulva ha meg mégis ne csodálkozannak ha azt mondom : Basszus két kézzel se megy.  A kocsiból kiszállva egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy valaha is a hajamba tép majd a szél miközben fütyörészve vezetek :)

Nincsenek megjegyzések: