2010. június 15., kedd

Nem akartam árvizi tudósitó lenni


eleget láttatok, olvastatok ebben a témában biztosan. Sőt képeket sem csináltam, megpróbáltam nem panaszkodni, nagyon sokaknak mindenük odaveszett. Aztán ma úgy háborgott a lelkem, mint a folyó. Mesélek hát én is, hogy stílusos legyek ideöntöm nektek. Kezdjük azzal, hogy lesz majd Kirának mit mesélnem, hiszen jól időzített, a születése előtt 2 nappal még járhatatlan volt a kórházba vezető út, majd miután hazajöttünk, a rá következő nap ismét. Remélem egész életében ilyen szerencsés lesz, ahogy született.
A kis kitérő után beszélek arról, amit nem láthattatok a hírekben, híradókban. A pincékben még mindig 30 cm a víz, nem mi vagyunk az egyetlenek, a vicc, a tűzoltók nem tudnak jönni szivattyúzni, mert nincs benzin a kocsiba és nincs is pénz rá...csak halkan jegyzem meg, erre nem futhatja az adományokból??? A jó kis vizes közeg hozta magával az inváziót, szúnyogok, bögölyméretűek, 35 fokos napsütésben is marnak, nem ez már nem csípés. Szonján kb. 150 duncs van, a kalcium, az irtók, a fenistil dacára. Picuri is beszerzett 5-6 darabot, Bundást utálják, én gyakorlatilag véresre martam a lábfejem. Irtás nincs, naná, nincs rá pénz. Mi még szerencsések vagyunk, másokat csigák és giliszták leptek el, de olyan mértékben, hogy nem látszik tőlük a fű. Árvizvédelem, hmm, jöttek, segítettek. Árnyoldal, bőven akad, nem volt 1db vízügyi szakember, aki mondta volna, mit/hol védjenek, kisakkozták hát az ide vezényelt rendőrök, katonák. Itt kaptak enni, sok helyütt még vizet sem, alvásról, főtt ételről nem is beszélve. Könnyű kivezényelni a népet, a többibe meg szarni bele. A közcélú "munkásokat" is kivezényelte a gátra a városvezetés. Szerinted? Mivel nem lett kifizetve a túlórájuk pontosan, ők délután 3-kor intettek egy páát, és húztak haza. A mentősök ifaplatón hozták ki a fekvőbetegeket és a piciket a csecsemőotthonból. A fertőtlenítés nem megoldott, ugyanis a városban 2 hete nem lehet klórmeszet kapni. Ma kb 15x-i telefonálás és 1 hónap után kijött a kárszakértő. Egy tahó és akkor finom vagyok. Közölte dél és 1 között érkezik. fél 11-kor csörgött, hogy ugyan hol vagyok, mert ő a házunk előtt. Jó időt futottam a játszótérről két gyerekkel. Felsorolta mire nem fizet és mire milyen kitételekkel. Pincében lévő ingóságra, homlokzatázásra, meg arra, hogy nem jó a kazán (3/4 részig áll vízben) nem. Keressek szakvéleményezőt, mert lehet, hogy jó az, ühüm vízműnek biztosan. Próbáltam vele beszélgetni, hogy sokak akinek mindenük oda és mondjuk biztosításuk sincs. Közölte, hogy leszarja, mert 3doboz cigi meg 3 sör árán már lehetne biztosításuk. Itt azért nekem is kinyílt a nemlétező bicska a zsebben. Megjegyeztem neki, hogy valószínűleg Mariska néni, aki most zokog az összedőlt háza fölött is elbagózza sörözi, a havi 30000 özvegyijét. Hát nagyokat pislogott, én meg gondolatban már hideg vizet ittam a javítási költségeimre. Aztán bőszen írni kezdett, kiszámológépezett nekem 50000-t+ a kazán, ugyebár ha lesz szakvélemény. Kis iróniával élve, csepp a tengerben, de jelen helyzetemben a kicsit is nagyon megbecsülöm. Komolyan mondom sok-sok embert kellene tanítani, empátiára, toleranciára, hogy igenis legyen mindenki legény a gáton és nem azért mert vazz' milyen képeket csináltam, míg mások pakolták a homokot. Én itt a víz közepén, sajna nem csak az összetartozást láttam és félek, hogy még pár hét és el lesz minden felejtve, nem lesz aki visszaadja az emberek hitét, sokuknak nem lesz ereje/pénze újrakezdeni. Akkor kellene majd a segítő jobb, a falat kenyér, a szorgos kezek. Lehet én vagyok hitetlen....vagy csak túl sok háttér információval rendelkezem...annak azonban örülök, hogy a lányok ezt még nem értik és nem kell magyarázkodnom nekik...majd pár év múlva így kezdem a mesét...2010 nyarán a békés folyó megleckéztette az embereket, de a végén minden jóra fordult...ebben próbálok hinni én is...

2 megjegyzés:

Kované írta...

Teljesen átérzem a helyzetetek, itt a Körös szokott rémisztgetni minket, most szerencsére nem volt nagy gond. Épp valamelyik nap mondtam a páromnak, hogy most hol a sok külföldi adomány, mert bizony erről nem sokat hallani. Ha máshol a világ másik végén katasztrófa történik, a magyarok rögtön ugranak. Sajnálom ami történt ott veletek, remélem tényleg hamarosan elfelejthetitek. Puszi nektek, édesek nagyon a lányok.

Névtelen írta...

Tudod, mi viszonylag olcsón megúsztuk. feljött a víz a kertbe, oda a termés, dehát istenem, ez legyen a legnagyobb bajunk, és bárcsak mindenkinek ennyi baja lenne. szétzabálnak a gigaszúnyogok, belefér, túléljük. védekezünk, ahogy tudunk. napok óta érezhető a penetráns bűz, gondoltam ez van, duna szag, ismerjük. ühüm. tegnap látom bőszen fotóznak a kertvégibe az önkormányzati területen. mint kiderült valóban sár van ott, amiről én azt gondoltam, hogy az, igen, bélsár. ráadásul emberi. most nem megyek bele, hogy hogy lehetett ennyire lakott területen belül és árvíz által sokszor frekventált területre tenni a szennyvízelvezetőt... nem értek hozzá. csak azt érzem sok hiányosság van itt is...

(kitartást, és ha BÁRMIBEN tudunk segíteni, kérlek szólj! )

ismét cucka voltam, még mindig rendszeridegennek érez a google-gmail.