2010. augusztus 20., péntek

Tudom, hogy fontos az oralitás...






mondjuk lehet, hogy nincs is ilyen szó, hogy oralitás, de úgyis tudja mindenki, hogy mire gondolok. A helyesíró progi mindig moralitást javasol helyette, nade. Szóval az a helyzeti fennforgás van kiccsaládunkban, hogy mindkét jánygyermek orálisan fixált. Jelen esetben mivel még kiskorúak dedeim, nem tudom kezdjek e valamit eme nagy valószínűleg csak számomra orbitális problémával. Részletezve, tegnap egész nap cuclival próbáltam macerálni kettes számú gyermekemet, ugyanis a rengőtokájú kismamlasz megtalálta a hüvelykujját, ujjszopás célzattal. 2 napja úgy néz ki mint batman, vagyis álarcot visel, egyik kéz hüvelykujj szájban, nyitott tenyérrel meg felfelé igyekszik kinyomni egyre kékülő szemét. Ez még nem elég, mert ellentétes kézzel és szintén nyitott tenyérrel meg a fülét macerálja, így gyakorlatilag két manccsal beborítja az egész fejét miközben hangosan cuppog, majd elalszik és mindkét keze elernyed. Namármost, Szonja 8 hónapig aktívan cumizó egyed volt, majd egyszercsak ideadta egy reggel a cumiját megszabadulva függőségétől, lehet nekem is igy kellene odaadogatnom a csokijaimat, de én dög vagyok és smucig. Rutintalan ujjszopós deddel rendelkező szülő révén kigugliztam a témát, tudom, hogy ezt sosem szabad, de most nagyon nem kellett volna. ÁÁáááá és mégegyszer ááááá ezek megérdemelnek egy dupla áááá--t. Szóval teljes káosz, mert ugye a keze mindig kéznél van, (oké nem vagyok szellemes, de most vészhelyzet van na) másrészt meg sokak szerint ez fixálódhat, én meg látom magam, hogy laposra cumizott ujjú gyermekem még az iskolában is eme végtagját fogja cupákolni. Az, hogy ez természetes és majd elhagyja olyan snassz verzió. Szóval kedves ujjszopó gyermeket nevelő nőtársaim segéljetek már nekem. Amúgy ma kipróbáltam, semmi jó nincs benne megfájdult az ujjam, mondjuk a cumiba se, veszettül nyikorog rajta a fogam, annyira, hogy feláll a szőr a lábamon, ok tudom mondjuk szőrteleníteni kellene inkább, mint ide pötyögni a hülyeségeimet.
A nagyobbik ded, háát kemény dió, nő mindkét értelemben. Namármost, az a csibe, aki beül a rózsaszín kabrióba egy felettébb helyes szöszke mellé és szó nélkül, sőt integetés nélkül rója a köreit, az ne cumisüvegbőől nyomassa már a reggeli és esti itókáját, de tényleg. Azt azért meg kell jegyeznem, hogy semmi kifogásolni valóm nincs a lányom ízlése ellen ugyanis irtó helyes volt a kiskölök, lelkesen beleintegettem a képbe, ő meg lelkesen mutatta a jánynak, hogy arra mennek. magyarul helyre kis magyarázatom van a car fényképre, meg különben is mozgó járművet fotóztam és nem traffipaxal. A kicsiről azért jólsikerült a fotó, mert azt nem én csináltam:) Azért megjegyeztem Bundásnak, hogy a jányom sokkal okosabb mint én, ő kabrióban hurcoltatja a seggét, én se itt tartanék ha annak idején nem ülök be a (libafoszöld) Ladájába. :) Visszakanyarodva dermesztő problémámhoz, le kellene cserélni a cumisüveget, de valami nem csöpögősre, csőrös pohár nem jött be, mert fekve iszik ded, sokszor bele is alszik, ezzel lőttük ki anno az esti cicizését. Tudom gáz, hogy 1 oldalt írok a szop*****-ról, de ha tényleg ezen agyalok 1 napja....

Aranyköpések:
Tegnap Szonja kómás fejjel jön ki reggel a konyhába és konstatálja, az éppen általam leengedett hűtő tartalmát: "semmi van benne".

Tuszkolja cd-t a lejátszóba, miközben hajtogatja, hogy csillagos, mondom, dehogy csillagos. Naná, hogy nem azt akarta mondani, arról regélt, hogy csillogós.

Dackorszak velejárója, hogy nem akar aludni. Vacsorázik, lecsót, közben le le csukódik a szeme, kérem menjünk aludni, közli, hogy "nem alszok, nem alszok neem al.." most már tudom mit jelent szó szerinti és nem átvitt értelemben, hogy belecsapni a lecsóba.

6 megjegyzés:

Kendemami írta...

Nálunk a két kisebbik ujjszopós, cumit sose láttak, illetve a legkisebb a kórházban igen, mivel hangos volt éjszakánként... Én meg 2 hétig kínlódtam vele itthon, mire leszekott a cumiról és kigyógyult a szájpenészből, amit ott szerzett... Én nem pártolom a cumit, még akkor se, ha Zsombi ujján már bőrkeményedés van. De csak akkor használják, ha álmosak, és elalvás után kipökik. És igyekszem minél többet velük lenni, hogy ne az ujjukkal pótolják a biztonságérzetet. Ennél több okosságot nem tudok neked mondani, de szerintem ne aggódj emiatt. Jó, első alkalommal én is kiakadtam...

mariann írta...

Szia,az én volt ujjszopósom már 27 éves,azt hiszem,átvészelte komplexusok kialakulása nélkul:)
Igy van,ahogy Kendemami írja,"normális",érdeklodo és nem elhanyagolt gyerek csak elalváshoz használja.
Kesobb kúszik-mászik,játszik,igaz,hogy kéznél van,de más dolog sokkal érdekesebb,amihez még használni lehet.:)
Az én fiam kb.elso osztályos koráig szopta az ujját elalváshoz,aztán észrevétlenul elmaradt.
Ne aggódj emiatt!

Lili írta...

Köszönöm mindkettőtöknek a megnyugtató sorokat, öleléssel Lili

gneke írta...

Adrika több mint 3és féléves koráig volt ujjszopós, egyik napról a másikra szokott le róla. Esküszöm, nem tudom miért ponz aznap értette meg, amit azelőtt már ezerszer hallott tőlünk, hogy ronda lesz az ujja, igen, már kezdett sárgulni a bőrkeményedés rajta.
Andor szintén ujjszopós volt, ő kb 2 és félévesen hagyta abba, amint az összes foga kibújt.
Áronnak pedig se cumi se ujjacska nem kell.
Viszont egyikük sem volt cumisüvegből ivó, egy napig sem, sőt cumisüveget sem használtunk. (juj, ezt ne olyan bezzeg nálunknak vedd, nem okoskodásból írtam.

gneke írta...

Aranyköpésekre nem reagáltam: a kicsik automatikusan angolul beszélnek (kár hogy később elfelejtik...), nincs dupla tagadás. Nálunk Áron azt mondja, hogy "nincs benne valami", ha üres dolgot lát.

Zsuci írta...

Marci is szopja az ujját, de csak elalváshoz, illetve, ha álmos. Hozza a takaróját és teszi a szájába a kezét. :-) Egyébként én jobban örülök neki, mintha cumizna, hisz cumizni játék közben is tudna, a kezeire meg ahhoz szükség van. Szóval szerintem talán könnyebben leszokik majd róla. Neki még nincs bőrkeményedése, de kicsit kiszáradt az ujjacskája, úgyhogy pár napig tettem rá sebtapaszt. Addig nem használta (a másik kezét sem), de ahogy nem ragasztjuk, megint azzal alszik el. Én, lehet, hogy naiv vagyok, de bízom benne, hogy magától leszokik róla.
Cumisüveg: nem tudom milyen üveget használtok, nálunk az aventes üvegre szerelhető itatószelep vált be. Egyáltalán nem folyik belőle, tud fekve is inni. A csőrös poharat egyszer használtuk, amikor magára öntött belőle két decit az ágyban... Meg vettünk még szívószálas kulacsot, ami szintén nagyon bejött, de abból fekve nem lehet inni, illetve tisztítani is elég macerás a szívószálat.
Az aranyköpések haláliak! És bocsi, hogy hosszú voltam...